Maksu- ja toimitustavat

Maksutavat

Paytrail

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj
y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
www.paytrail.com

Maksu noutaessa

Voit maksaa tilauksesi noutaessasi sen varastomyymälästämme. Maksaa voi käteisellä, kortilla tai Care2play-lahjakortilla. Tuetut kortit ovat MasterCard ja Visa.

Care2play-lahjakortit

Lahjakortteja voi ostaa verkkokaupasta tai Hämeenlinnan DreamCare-varastomyymälästä ja kortit ovat voimassa 12 kk ostopäivästä. Lahjakortit käyvät molemmissa maksuvälineenä ja niitä voi käyttää osissa. Verkkokaupassa käytettäessä lahjakortin koodi annetaan ostoskorin muokkausnäkymässä tai kassalla kohtaan "Kampanjakoodi". Mahdollisen alennuskoodin voi lisätä samaan kohtaan lahjakortin lisäksi.

Care2play-lahjakortti on koodimuotoinen ja se toimitetaan helposti tulostettavassa PDF-muodossa tilauksen yhteydessä annettuun sähköpostiosoitteeseen.

Etämyyntisäännöksen mukaan verkosta ostetun lahjakortin voi palauttaa 14 vuorokauden kuluessa tilauspäivästä. Palautusoikeus ei koske myymälästämme ostettuja lahjakortteja.

Tilisiirto

Voit maksaa tilauksesi tilisiirrolla osuuspankin tilillemme. Maksun tulee näkyä tilillämme 3 arkipäivän kuluttua tai tilaus perutetaan.

Voit jouduttaa tilauksesi käsittelyä lähettämällä meille kuitin maksusta.

PayPal

PayPalin avulla voit maksaa Paypaliin liittämälläsi debit-/credit-kortilla tai Paypal-tilin saldolla turvallisesti.

Postiennakko

Postiennakolla maksat tilauksesi noutaessasi sen Postin toimipisteestä.

Jos valitsit paketin noutopisteeksi automaatin, niin saapumisilmoituksen mukana tulee linkki lähetyksen maksamiseksi verkossa.

Postiennakosta veloitetaan 6 € (sis. alv 24%).

Jos asiakas jättää ennakkopaketin noutamatta ilmoittamatta peruutuksesta, niin asiakas saa pysyvän postiennakkotilauskiellon, koska noutamattomat ennakkopaketit aiheuttavat meille suuria lisäkuluja.

Kuluttajalaskutus

Lasku on edelleen suosittu tapa maksaa ostokset verkossa, minkä vuoksi tarjoamme kuluttajille edelleen mahdollisuuden ostaa laskulle tuotteita itsensä tai läheisensä käyttöön.

Lasku toimitetaan lähtökohtaisesti paketin mukana. Poikkeuksen muodostavat seuraavat tapaukset:

  • Toimitusosoite ei ole sama kuin asiakkaan laskutusosoite. Tällöin toimitamme laskun kirjeenä asiakastietojen mukaiseen laskutusosoitteeseen.
  • Lisätiedoissa on annettu poikkeava laskutusosoite, esim. sähköpostilaskutus

Maksuaikaa laskulla on 14 päivää laskun päiväyksestä. Lasku päivätään arvioidulle toimituspäivälle ja toimitetaan paketin mukana.

Veloitamme laskutuksesta 5 € (sis. alv 24%) laskutuslisän.

Ensimmäisellä tilauskerralla suoritamme kaikille kuluttaja-asiakkaillemme luottotietotarkistuksen. Tarkistus suoritetaan puhelimitse ja soitamme asiakastiedoissa annettuun puhelinnumeroon arkena klo 9-15. Luottotietoja ei tallenneta mihinkään rekisteriin, vaan käyttötarkoitus on kertaluontoinen tarkistus.

Pidätämme oikeuden vaatia tilaukselle ennakkomaksua.

Mahdolliset maksumuistutukset, maksuhuomautukset ja perinnän hoitaa Visma Financial Solutions.

Pidätämme oikeuden olla myymättä laskulle ilman erikseen ilmoitettua syytä.

Toimitustavat

Tilaukset käsitellään kahden arkipäivän kuluessa tilauksen saapumisesta, kun kaikki tuotteet löytyvät omasta varastosta. Muussa tapauksessa tilaus toimitetaan, kun kaikki tuotteet ovat saatavilla. Asiakkaalla on kuitenkin mahdollisuus lisämaksua vastaan saada heti varastosta löytyvät erillistoimituksena ja puuttuvat jälkitoimitettuna niiden saavuttua varastoon.

Laadun varmistamiseksi kaikki keräilyt tarkistaa ennen lähetystä kaksi eri henkilöä.

Lähetyksissä ei lue mitään niiden sisällöstä, vaan ainoastaan neutraali yritysnimemme ja tilausnumero. Kaikki Care2playn tilaukset pakataan neutraaleihin kuljetuspakkauksiin, joissa ei esiinny tuotenimiä tai tuotemerkkejä.

Kassa laskee lähetyksen painon automaattisesti ja antaa valita mahdollisista toimitustavoista.

Ilmainen toimitus yli 125 € ostoksille!

Kotiin sovittuna aikana toimitettavien lähetysten (palvelut Posti Kotipaketti ja PostNord MyPack HOME) osalta olemme joutuneet nostamaan ilmaisen toimituksen rajaa kohonneiden kuljetuskustannusten vuoksi. Ilmaisen toimituksen raja näille palveluille on toistaiseksi 250 €.

Nouto varastoltamme Hämeenlinnasta

Posti Express

  • Kotiinkuljetusyritys ennen klo 14 jakelupäivänä
  • Palvelu soveltuu parhaiten yrityksille ja hoivakodeille, joissa on henkilökuntaa vastaanottamaan lähetykset.
  • Paketti toimitetaan lähimpään noutopisteeseen, mikäli vastaanottaja ei ole paikalla tai osoitteessa on summeri, ovikoodi, lukittu alaovi tai muu este. Vastaanottaja saa paketista saapumisilmoituksen.
  • Pakettia säilytetään noutopisteessä 7 päivää

Huom! Tärkeää tietoa Postin kotiinkuljetuksesta

Postin kotiinkuljetukseen ei oletusarvoisesti kuulu soittopalvelua, eikä paketteja toimiteta perille asti, jos osoitteessa on summeri, ovikoodi, lukittu alaovi tai muu este. Posti kuljettaa paketin noudettavaksi lähimpään noutopisteeseen yrittämättä edes jakaa sitä, jos paketti on tilattu tällaiseen osoitteeseen. Valitse näissä tapauksissa toimitustavaksi "Posti kotiinkuljetus, soitto ennen toimitusta" tai "Posti kotiinkuljetus sovitusti".

Tässä palvelussa pakettia ei myöskään jätetä ilman vastaanottajan kuittausta, vaan paketin vastaanottajalta tarvitaan kuittaus. Jos haluat paketin jätettävän toimitusosoitteeseen ilman kuittausta, niin valitse toimitustavaksi "Postin kotiinkuljetus, jättö ilman kuittausta".

Posti Express (jättö ilman kuittausta)

  • Kotiinkuljetus ennen klo 14 jakelupäivänä
  • Palvelu soveltuu hyvin esimerkiksi kotona asuville ikäihmisille, joilla on paikka, johon lähetykset voi jättää turvallisesti. Näin ei tarvitse kiirehtiä ovelle tai pelätä ettei kuule ovikelloa.
  • Palveluun kuuluu paketin jättö toimitusosoitteeseen ilman vastaanottajan kuittausta. Kerro tilauksen lisätiedoissa, että mihin haluat paketin jätettävän, esim. kuistille, talliin tai oven eteen.

Posti Express (soitto ennen toimitusta)

  • Kotiinkuljetus ennen klo 14 jakelupäivänä
  • Palvelu sopii hyvin heille, jotka ovat aina kotona, mutta kohteessa on lukittu alaovi, summeri tai muu este.
  • Palveluun kuuluu soitto asiakkaalle ennen toimitusta, jolloin jakelu on mahdollista myös osoitteisiin, joissa on summeri, ovikoodi, lukittu alaovi tai muu este.

Posti Kotipaketti

  • Kotiinkuljetus sovittuna ajankohtana
  • Palvelu on tarkoitettu kuluttaja-asiakkaille.
  • Posti lähettää asiakkaalle pyynnön ajankohdan sopimiseksi. Huom.: Ajan sopiminen tapahtuu verkkopalvelussa.
  • Asiakkaalle soitetaan ajan sopimiseksi, jos pyyntöön ei ole vastattu 3 päivässä.

Postipaketti

  • nouto Postin noutopisteestä tai pakettiautomaatista
  • Yli 70 litran kokoiset lähetykset (esim. yli 3 vaippapakettia) toimitetaan aina toimipisteeseen.
  • pakettia säilytetään viikko

Posti Pikkupaketti

  • jakelu kotiin päiväpostin mukana
  • pienille kirjelähetyksille
  • sisältää kevytseurannan

DB SCHENKER Parcel

  • Yrityksille suunnattu kuljetuspalvelu
  • Lähetys jaetaan perille vastaanottajalle kaupunkialueella klo 12 mennessä ja muilla alueilla klo 16 mennessä.
  • Mikäli vastaanottajaa ei tavoiteta, lähetys viedään takaisin terminaaliin ja uudesta jakelusta veloitetaan uusi kuljetusmaksu.

Noutopistepaketti

  • nouto R-kioskilta tai muusta Schenkerin noutopisteestä
  • pakettia säilytetään 7 vuorokautta

PostNord Parcel

  • Yrityksille suunnattu kuljetuspalvelu
  • Lähetys jaetaan perille vastaanottajalle klo 8-16.
  • Mikäli vastaanottajaa ei tavoiteta, lähetys viedään noutopisteeseen tai terminaaliin, josta se on noudettavissa 7 päivää.

PostNord MyPack HOME

  • Kuluttajille suunnattu kuljetuspalvelu
  • Toimitetaan vastaanottajalle sovittuna ajankohtana
  • PostNord lähettää asiakkaalle tekstiviestillä tai sähköpostilla ennakkoilmoituksen ajankohdan sopimiseksi.
  • Mikäli vastaanottajaa ei tavoiteta, lähetys viedään noutopisteeseen tai terminaaliin, josta se on noudettavissa 7 päivää.

PostNord MyPack Collect

  • Paketti kuljetetaan valittuun noutopisteeseen
  • Vastaanottaja saa tekstiviestillä tai sähköpostitse ilmoituksen saapumisesta
  • Pakettia säilytetään noutopisteessä 7 päivää
Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Viimeisin muutos 8.1.2023

Tietosuoja

Rekisteröityminen tälle sivustolle on ilmaista ja turvallista. Tietojasi ei anneta muille osapuolille ilman lupaasi. Sivustolla on SSL-sertifikaatti.

Asiakas voi rekisteröityessään, oman tilinsä tiedoissa tai sivuston etusivulla liittyä uutiskirjeen tilaajaksi halutessaan. Uutiskirjeen tilaamisen pystyy koska tahansa peruuttamaan uutiskirjeen lopussa olevan linkin kautta.

Sivustolla käytetään evästeitä, joista osa on välttämättömiä sivuston toiminnan kannalta. Suurin osa eväisteistä liittyy kuitenkin kävijäseurantaan ja markkinointiin. Käytämme evästebanneria, jonka avulla käyttäjä pystyy sallimaan ja kieltämään evästeitä tyypeittäin.

Lisätietoja tietosuojaselosteessa

Sopimuksen muodostuminen

Pidätämme oikeuden perua tilauksesi koska tahansa. Välillämme ei ole sopimusta ennen kuin tilaus on lähetetty. Sopimus muodostuu, kun tilaus on käsitelty ja siirtynyt logistiikan kuljetettavaksi.

Vastuuvapautuslauseke

SSN Trading Oy ei ole vastuussa vammoista, joita tällä sivustolla myytävien tuotteiden väärä käyttö voi aiheuttaa tai jotka syntyvät käytettäessä SSN Trading Oy:n myymiä tuotteita. Ennen 1.8.2019 sama vastuuvapautus on koskenut toiminimeä STP Trading.

SSN Trading Oy ei ole vastuussa mahdollisista häiriöistä verkkosivustossa tai maksuvälittäjien palveluissa.

SSN Trading Oy ei ole vastuussa tuotteiden saatavuusongelmista, tuotemuutoksista tai toimittajien toimituspuutteista.

SSN Trading Oy ei ole vastuussa toimitusviivästyksistä, jotka johtuvat kuljetusyritysten ongelmista tai niiden tekemistä virheistä.

Toimitustapa, -aika ja -kustannukset

Tietoa toimitustavoista

Tuotteet toimitetaan neutraaleissa pahvilaatikoissa tai postituspusseissa. Pakettikortteihin merkitään lähettäjäksi yritysnimemme SSN Trading Oy

Tilaukset käsitellään kahden arkipäivän kuluessa tilauksen saapumisesta, kun kaikki tuotteet löytyvät omasta varastosta. Muussa tapauksessa tilaus toimitetaan, kun kaikki tuotteet ovat saatavilla. Asiakkaalla on kuitenkin mahdollisuus lisämaksua vastaan saada heti varastosta löytyvät erillistoimituksena ja puuttuvat jälkitoimitettuna niiden saavuttua varastoon.

Kaikki kerätyt tilaukset tarkistaa kaksi eri henkilöä ennen lähetyksen luovutusta kuljetusyhtiölle. Käsittelystä lähetetään asiakkaalle sähköpostilla ilmoitus ja käsittelyä seuraa paketin siirtäminen kuljetukseen valitulla toimitustavalla. Ilmoitus käsittelystä ei ole vielä merkki siitä, että paketti olisi lähtenyt varastoltamme.

Emme ota vastaan pyyntöjä tilauksen nopeammasta käsittelystä, koska toimintamme on tarkkaan aikataulutettua ja haluamme palvella asiakkaitamme tasapuolisesti, eli käsittelemme tilaukset saapumisjärjestyksessä. Emme myöskään ole vastuussa käsittelyajan venymisestä esimerkiksi yrittäjien sairastumisen tai käsittelyruuhkan vuoksi.

Lähetykset noudetaan varastoltamme arkena klo 12-16, minkä jälkeen ne kuljetetaan terminaaleihin ja skannataan kuljetusyhtiön järjestelmään ensimmäisen käsittelyn yhteydessä. Tämä tapahtuu tyypillisesti lähetyspäivää seuraavana aamuyönä. Tästä syystä lähetykset eivät heti näy kuljetusyhtiöiden järjestelmissä.

Kokonaistoimitusaika on 1-5 arkipäivää toimitustavasta riippuen. Ilmoitamme sinulle mahdollisista tiedossamme olevista logistiikkakumppaniemme viiveistä, mikäli sellaisia ilmaantuu.

Mikäli tuotteita tilataan yli varastosaldon, niin lähetämme puuttuvat tuotteet jälkitoimituksena ilman lisäkuluja. Ilmoitamme tilaajalle, jos tuotteiden saatavuudessa on ongelmia ja toimitusaika venyy yli ilmoitetun.

Tehdyn tilauksen voi myös noutaa varastomyymälästämme sen aukioloaikoina tai erikseen sovittuna aikana, kun toimitustavaksi on valittu nouto.

Maksutavat ja maksutapakustannukset

Tietoa maksutavoista

Hyväksymällä nämä toimitusehdot hyväksyt myös ylläolevan linkin takaa löytyvät tilauksen maksuun käytetyn maksutapavaihtoehdon erityspiirteet.

Ilmaiset maksutavat verkkokaupassamme ovat Paytrail ja tilisiirto.

Postiennakko ja lasku ovat maksullisia maksutapoja.

Varastomyymälässä voi maksaa käteisellä, kortilla tai Care2play-lahjakortilla.

Care2play-lahjakortteja voi ostaa verkkokaupasta tai Hämeenlinnan DreamCare-varastomyymälästä ja kortit ovat voimassa 12 kk ostopäivästä. Etämyyntisäännöksen mukaan verkosta ostetun lahjakortin voi palauttaa 14 vuorokauden kuluessa tilauspäivästä. Palautusoikeus ei koske myymälästämme ostettuja lahjakortteja. Lahjakortteja voi ostaa vain manner-Suomeen sijoittunut henkilö tai yritys.

Tuotteiden hinnat ja kuvaukset

Tällä verkkosivustolla esitetyt hinnat ovat voimassaolevat hinnat. Emme ota vastuuta muualla mahdollisesti ilmoitetuista vääristä hintatiedoista. Pidätämme oikeuden hinnan muutoksiin.

Tuotteet tai pakkaukset voivat olla hieman erilaisia verrattuna tuotekuvauksiimme.

Pidätämme oikeuden korjata hintaa tilauksen jälkeen, mikäli hinnoittelussa on tapahtunut selkeästi virhe ja hintaa voidaan pitää poikkeuksellisen alhaisena yleiseen hintatasoon nähden.

Kaikkiin hintoihin sisältyy arvonlisävero 24 %, mutta tuotesivuilla näkyy pääsääntöisesti myös verottomat hinnat yritysasiakkaita varten. Jos asiakas on kirjautunut sisään asiakastiedoilla, jotka viittaavat EU:n ulkopuolelle (Ahvenanmaa), niin hinnat näytetään verottomina.

Peruutukset, palautukset ja vaihdot

Tietoa palautuksista

Hyväksymällä nämä käyttöehdot hyväksyt myös ylläolevan linkin takaa löytyvät palautusohjeet ja palautukseen liittyvät rajoitukset.

Voit peruuttaa koko tilauksesi tai palauttaa yksittäisiä tuotteita 14 päivän kuluessa siitä, kun olet vastaanottanut tilauksen viimeisenkin tuotteen. Tuotteiden palauttaminen on asiakkaalle ilmaista. 14 päivän jälkeen palautuneita tuotteita ei hyvitetä ja asiakkaalta veloitetaan virheellisestä palautuksesta meille aiheutuvat kuljetuskustannukset á 8 euroa.

Vaadimme, että ilmoitat meille peruutuksesta, palautuksesta tai vaihdosta soittamalla, sähköpostitse tai sivun oikean alalaidan chatin kautta.

Mikäli toimitus palautuu meille noutamattomana, niin kyseessä ei ole asiakaspalautus eikä tilauksen peruutus. Vähennämme näissä tapauksissa asiakkaalle palautettavasta summasta paketin palautumisesta syntyneet kuljetuskustannukset á 8 euroa. Voimme lähettää toimituksen asiakkaalle uudelleen asiakkaan niin halutessa, mutta veloitamme tällöin sekä palautumisesta että uudelleenlähetyksestä syntyvät kulut. Mahdolliset pakettien uudelleenohjaukset, esim. toiseen pakettiautomaattiin, eivät ole peruste paketin noutamatta jättämiselle, eli myös näissä tapauksissa veloitamme syntyneet palautuskulut.

Jos asiakas tilaa tuotteita määräalennukseen oikeuttavan määrän, mutta palauttaa osan tuotteista niin, että asiakkaan haltuun jäävien tuotteiden määrä jää alle määräalennusrajan, niin määräalennus ei enää päde. Tällön hyvitystä laskettaessa asiakkaalle jäävien tuotteiden hinta nousee, jolloin hyvitys vastaavasti pienenee.

Jos asiakas on alunperin saanut ilmaisen toimituksen yli 125 euron ostoskorille, mutta palauttaakin osan tuotteista, jolloin tilauksen arvo jää palautuksen seurauksena alle 125 euron, niin tilaukseen lisätään toimituskulut. Tällöin toimituskulut vähennetään asiakkaalle palautuvasta hyvityksestä.

Noutamattomasta postiennakkopaketista seuraa välittömästi pysyvä postiennakkokielto.

Vialliset tuotteet ja laatupoikkeamat

Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.

Tuotteillamme ei ole takuuta ellei tuotesivulla ole siitä erikseen mainittu. Noudatamme kuitenkin hyvää kaupankäyntitapaa, eli pyrimme löytämään kompromissin tilanteessa, jossa tuotteessa on ollut selkeä laatuvirhe, joka tulee ilmi pian kaupan jälkeen.

Mahdollisen laatuongelman tapauksessa asiakkaan tulee ilmoittaa laatuongelmasta viipymättä asiakaspalveluumme ja kuvailla ongelma tarkasti valokuvien kera ja pyydettäessä palauttaa tuotteet lähettäjälle. Mikäli todisteita laatuongelmasta ei esitetä tai tuotteita ei palauteta pyydettäessä, niin kieltäydymme hyvittämästä tuotteita.

Mahdollista vikaa tai puutetta tuotteessa ei tule korjata itse eikä tuotteita saa muokata millään tavalla. Jos näin on tehty, niin tuotteita ei hyvitetä ja asiakas on itse vastuussa.